• HW Online Honlapkészítés, Weboldal készítés
  • +36 70 325 6986

Weboldal mint bevételi forrás. Mennyi az annyi


Weboldal mint bevételi forrás. Mennyi az annyi

Elfolyik a pénz, vagy termel a weboldal?
Sokan kérdezik tőlünk, mitől jó befektetés egy weboldal, milyen bevételeket tud generálni.


Leírásunkban kifejtjük az online megjelenés bevételi lehetőségeit.

Természetesen ez rengeteg mindentől függ:

  • termék szükséglet
  • árak
  • a weboldal kialakítása
  • a weboldal szövegezése
  • stb.: egyéb professzionális megoldások.

Ezekről már sokat írtunk és most ezeket a kérdéseket nem is taglalnánk, mivel a fő kérdés az, hogy mennyi is az annyi?

Jelen példánkban egy cégbemutatkozó oldalról írunk.

Egy jól strukturált céges weboldal átlag napi látogatottsága 50 és 100 között van (természetesen ez több is lehet, de most ne essünk túlzásokba).
Példánkban ez a céges weboldal 25 látogatót tudhat magáénak naponta, és a 25 látogatóból csak 15 az, akit ténylegesen érint a szolgáltatásunk.
Napi 15 látogatóval, hetente 105 felhasználónak mutatják be a cég szolgáltatásait, havonta pedig 420 érdeklődőt szolgál ki.
Csökkentsünk még a látogatókon, a 105 heti látogatóból csak 40 jelentkezik vásárlási szándékkal, és ebből a 40 főből is csak öten vásároltak.
Vegyük azt alapul, hogy egy vásárlón átlagosan 5.000 Ft hasznon van, ez sem elképzelhetetlenül irreális összeg.
A weboldal így hetente 25.000 Ft hasznot hoz.
Havonta 100.000 Ft.

Éves szinten: 1.200.000 Ft.

Gondoljon bele ezekbe a számokba, heti 5 vásárlóból éves szinten 1.200.000 Ft bevétel lehet.
Nézzük tovább, mennyibe is kerül egy weboldal, és mennyit kell dolgozni vele.

 

Befektetések és munkaórák

 

Munkaóra

Az átlag céges weboldalak tartalma 3-4 havonta változik.
(Sajnos ez szomorú tény, mivel ebből az tűnik ki az ügyfeleknek, hogy ebben a cégben nem változik semmi.)
Példasorunkat folytatva, Ön minden héten 1 órát tölt el a weboldal tartalmainak frissítésével, aktualizálásával. Ez sem irreális, mivel az oldal adminisztrálható, (a weboldal tulajdonosa által szerkeszthető) a tartalom módosításai nem igényelnek programozói tudást, és csak be kell gépelni az aktuális szövegeket. Gondoljon bele 1 óra alatt hány sort gépel be World dokumentumba és formázza meg?  Nem kell profi gépírónak lenni ahhoz, hogy 4-5 oldalt elkészítsen.

Heti 1 óra, ez egy évben 52 óra.

Tehát 52 óra munkával egy évben 1.200.000 Ft-ot keresett úgy, hogy hetente weboldala csak 5 embert győzött meg a vásárlásról.
 

Befektetések

Az elkészült weboldal 1.200.000 Ft-ot termelt.
(Egy jól kialakított, egyedi programozású, adminisztrálható, keresőbarát cégbemutató weboldal bekerülési költése 100.000 - 200.000 Ft körül mozoghat. Vigyázzunk azokkal a weboldalakkal, amelyek 30 - 60 - 70 ezer forintba kerülnek, ott valami nincs rendben. Egy hasznos mondás "Olcsó húsnak híg a leve".)

A weboldalhoz tartozik egy domain név regisztráció és a webtárhely szolgáltatás, amely éves szinten 14.900 Ft.

   1 év 2 év
Weboldal készítés ár -200.000 Ft 0 Ft
Webtárhely és domain -14.900 Ft -14.900 Ft
Megtermelt nyereség +1.200.000 Ft +1.200.000 Ft
BEVÉTEL 985.100 Ft 1.185.100 Ft

 


Az első évben, ha csak heti 5 látogatót meg tud győzni a weboldal, hogy Önnél vásároljon, az 985.100 Ft bevételt jelentett az első évben.
A látogatók növelésével a bevétel is növelhető. Következő leírásunkban megtudhatja, hogyan, és mennyi az annyi!

 

Hogy növelhetjük a weboldal bevételeinket?

 

A fenti példánkban említett weboldal még nem használta ki az internet adta lehetőségeket, és ha már a "mennyi az annyinál" tartunk, akkor nézzünk egy olyan esetet is, amikor foglalkozunk a weboldal online marketingjével, ezen belül is költsük kicsit a pénzt, tehát a fizetett hirdetéseket tekintsük át.
Biztosan találkozott a fizetett hirdetésekkel Ön is, ha keresett a Google keresőjében: a természetes keresési találatok felett és alatt elhelyezkedő találatok. Ezek a találatok minden esetben meg vannak jelölve, hogy hirdetés!

Fizetett hirdetések

A fizetett hirdetések működésének részleteibe most nem mennénk bele, csak azt mutatjuk be, milyen eredményekkel számolhatunk.
A weboldalunkat nem minden kulcsszóra lehet optimalizálni, jó esetben 3-5 kulcsszó összetétel az, amelyre megjelenik a Google keresési találatai között.
A fizetett hirdetések segítségével ezt a kulcsszó mennyiséget akár 50 -100 kulcsszóra és kulcsszó összetételre is növelhetjük.

A fizetett hirdetések sikere abban rejlik, hogy csak annak a látogatónak jelenik meg a hirdetésünk, aki tényleg az Ön szolgáltatásaira kíváncsi, és mivel céltudatosan keres, olyan lelki állapotban van, amelyben nagy a vásárlási szándéka.

Lokális marketing

A HW Plus CMS funkcióiban, és keresőoptimalizáltságában elősegíti a látogatók és ezzel egyenesen arányosan a bevétel növekedését, de a versenyhelyzet a szűkebb kulcsszavakra évről évre emelkedik. Sokkal nehezebb egy oldalt természetes módon például a honlapkészítés kulcsszóra optimalizálni, mintha lokális optimalizálást használnánk, tehát honlapkészítés Budapest.
De a lokális marketing nem csak ebből áll. Az okostelefonok elterjedésével, a Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a Google térkép szolgáltatásra.
A Google Local Guide program bevezetésével már a felhasználók véleményezhetik az üzleteket. A térképtalálat mára már jelentős forgalmat generál ezért mindenképp érdemes regisztrálni a Google Cégem szolgáltatásba.

Közösségi marketing

A közösségi média segítséget nyújt, olyan platformok megnyitásában, ahol folyamatosan ott tartózkodnak az ügyfelek. A Facebook biztosít, céges oldal regisztrációt, az Instagram a referenciáink fotografikus megjelenését. A közösségi média egyes szolgáltatások esetén, nagyobb bevételt is tud termelni, mint maga a weboldal.

Link marketing, publikációk

Az eredeti link marketing amit a 2010-es években megismerhettünk, már nem segít a weboldal előre jutásában. A link gyűjtő oldalak reklám értéke mára egyenlő a nullával. Keresőoptimalizálás terén pedig a ezek az oldalak néha már ronthatnak is. Linkmarketing új formájában érdemes úgy linkeket elhelyezni, hogy az valamilyen blog, vagy cikk formájában történik meg.


A weboldal egy igen hatékony kommunikációs eszköz. A nap 24 órájában bemutatja látogatóinknak cégünket és tevékenységét.
Miért ne használjon ki minden lehetőséget, amit csak lehet, hogy cége ismertebb legyen, hogy szélesebb körben elterjedjen, hogy nagyobb bevételre tegyen szert. Gondoljon csak bele, melyik boltba tér be több látogató? Aki csak egy eldugott városszéli zsákutcában van, vagy ugyanaz a bolt a belváros közepén?


Kapcsolatfelvétel / ajánlatkérés

 *
 *
 *
+36
 *