• HW Online Honlapkészítés, Weboldal készítés
  • +36 70 325 6986

Milyen szöveg/kód arány szükséges a weboldalon?


Milyen szöveg/kód arány szükséges a weboldalon?

Keresőoptimalizálás, és weboldal készítés folyamán, sokszor felteszik ügyfeleink a kérdést, hogy milyen szöveg kód arányt, kell használni.
Ők különböző SEO eszközökkel megnézték a weboldalt, és folyamatosan hibás a szöveg kód arányuk!
Először a SEO eszközökről szeretnék pár szót írni.
Ezek az eszközök iránymutatást adhatnak a honlapkészítésben, de nem tekinthetők etalonnak.
A SEO tesztelők nagytöbbsége elavult, sokszor kihagyott tesztek vannak benne, ami fontos lenne a keresőoptimalizálásban, vagy teljesíthetetlen feltételeket szab, és erre jó példa a szöveg kód arány is!


A szöveg kód arány évek óta egy keresőoptimalizálási legenda! A Google soha nem vizsgálta ezt az arányt!

John Muellertől, a Google egyik szóvivőjétől megkérdezték van-e jelentősége a szöveg/kód aránynak?

John Mueller így válaszolt:

"NINCS! Nem használunk semmi olyasmi vizsgálatot mint a szöveg/kód arány a keresések során ami a találati listát befolyásolná. Mi kifejezetten a felhasználók által is látható tartalomra vagyunk kíváncsiak, és erre építünk!"

Logikus gondolkodással, a szöveghez képest a forráskód mennyiségét csak úgy lehet csökkenteni, hogy desing elemeket szüntetünk meg.
A látogatóknak szép oldalt szeretnénk mutatni, amin kellemesen érzi magát, nem pedig egy csupasz, csak szöveges tartalmat!
Tehát a szöveg kód arány egy városi legenda!
Sajnos ezek a SEO eszközök 25-70% közé teszik az optimális arányt.
Egy átlag, jól optimalizált oldalon, a szöveg kór arány 4-6%. Ha megvizsgálunk nagy portálokat, amelyek jó találati helyen szerepelnek, ott sem találunk magasabb számokat mint maximum 6%.

Sokkal fontosabb ehelyett, ha a weboldal betöltési sebességét vizsgáljuk, az átirányítások helyességét, a képek méretét, címkézését.
Ugyanis a Google 3 dologra helyezi a legnagyobb hangsúlyt.

1. BETÖLTÉSI SEBESSÉG
2. MOBILBARÁT MEGJELENÉS
3. TARTALOM MINŐSÉGE

Ezt a három szempontot, hosszan lehetne elemezni, mindegyik pont egy lexikont megtöltene, ha kielemeznénk. Ezért kanyarodjunk is vissza az eredeti témára. Tehát a szöveg kód aránnyal nem kell foglalkozni, viszont a tartalom minőségével igen. A Google a tartalmakat vizsgálja, és a relevanciás mérlegelés során (és még ezer technikai szempont) fogja rangsorolni!

Ne higgyünk a tesztelőknek mert csak iránymutatásnak jó!
Írjanak minél relevánsabb szöveget, legyen az csak 5%, eredményre fog vezetni!