Minden, amit tudnia kell a Google RankBrain-ról 2019-ben

Mint a legtöbb Google algoritmus frissítése, a RankBrain is homály fedi. 4 év telt el azóta, hogy 2015 októberében életbe lépett, de a témát még mindig sok találgatás és ellentmondás veszi körül. Az igazság az, hogy a RankBrain a Google alapvető algoritmusának egyik legfontosabb része és az egyetlen olyan gépi tanulási rendszer (mesterséges intelligencia), amelyet jelenleg használ. Ebben a cikkben válaszokat fog kapni a leggyakrabban feltett kérdésekre, beleértve a RankBrain tényleges működését, hogyan változtatta meg a SEO-t és hogyan kell 2019-ben RankBrainhez igazodva keresőoptimalizálni.

 

Kezdetek

 

Mielőtt eljutunk a RankBrain-hoz, tisztázni kell néhány alapvető információt. Biztos vagyok benne, hogy emlékszik arra, hogy a 2009-ben a Google sem figyelt oda a keresőoptimalizálásra. Néhány egyszerűbb technikával, mint a kulcsszavak halmozásával, linkek vásárlásával egy-egy oldalt azonnal az első helyekre lehetett repíteni.

2011-ben mindent örökre megváltoztattak, mivel a Google rájött, hogy a minőség és a releváns eredmények kell a találati listán lennie nem pedig a trükkök sokaságát alkalmazó nem releváns weboldalaknak. A Google tehát egy SEO forradalmat indított el és hadat üzent a trükköknek. A Panda (2011) és a Penguin (2012) frissítéseivel büntette és lefokozta a megbízhatatlan webhelyeket. Elkezdett tisztulni a találati lista, relevánsabbak lettek a találatok, jobban figyelt a szövekörnyezetre, de még mindig egy-egy szóból szóösszetételből találta ki miről szólhat a weboldal és ajánlotta a látogatónak a keresési találatban. Ez sem volt egy jó megoldás, mert még mindig jelen volt a kulcsszóhalmozás a weboldalakon.

Éppen ezért jött létre a 2013-as Hummingbird-frissítés, amely áttörést jelentett a szemantikai keresésben, figyelembe véve a kulcsszavak kombinációját és a környezetüket. A keresési eredmények azonban még mindig messze voltak attól, hogy tökéletesen relevánsak legyenek, mert az algoritmus nem tudta, hogyan kell feldolgozni a számára ismeretlen keresési lekérdezéseket. A Google keresőjében történő lekérdezések 15%-a olyan új keresés, amilyen kombinációra még soha senki nem keresett. Két évvel később, 2015 októberében, a Google bemutatta a RankBrain-t, amelynek célja a korábban nem látott keresési lekérdezések feldolgozása és a számukra legjobb eredmény előrejelzése, és megmutatása.Google RankBrain

 

Mi a RankBrain?

 

A RankBrain a Google neve egy olyan gépi tanulási rendszerhez, amelyet ismeretlen és egyedi lekérdezések feldolgozására használnak, és azokat már meglévő keresésekhez köti, és a relevánsabb keresési eredményeket nyújtja a felhasználóknak.

Annak ellenére, hogy az algoritmus 2015 áprilisában lépett életbe, először nyilvánosan Greg Corrado, a Google vezető kutatója, a Bloomberg 2015 októberében adott róla interjút.

Greg Corrado ezt írta a RankBrain-ről:

"A RankBrain mesterséges intelligenciát használ a hatalmas mennyiségű írásos szavak szóösszetételek megértésére. Ezeket a leírt szavakat átalakítja matematikai formákba - amelyeket vektornak neveznek -, amit a számítógép megért. Ha a RankBrain egy szót vagy kifejezést lát, amit nem ismer, a gép a vektorok segítségével ki tudja találni, hogy milyen szavak vagy a kifejezések bírhatnak hasonló jelentéssel, és ennek megfelelően szűrhetik az eredményt, így hatékonyabbá válik a soha nem látott keresési lekérdezések kezelésében."

Hogyan működik a RankBrain?

 

A RankBrain úgynevezett "entitásokat" használ Ezek olyan konkrét dolgok, amit már ismer, és ismeri a hozzá tartozó tulajdonságokat. Lehet ez egy személy, vagy akár egy tárgy. Egy matematikai algoritmus segítségével ezután az egyes entitásokat konkrétabb szóvektorokba osztja, amelyek bizonyos SERP-ekhez vezetnek. Természetesen hasonló szóvektorok hasonló SERP-ekhez vezetnek.

Ha azonban a RankBrain egy ismeretlen lekérdezéssel találkozik, akkor az az eredeti lekérdezéshez leginkább hasonlító vektorra keres és visszaadja az eredményeket.
Idővel a Google a felhasználói interakció és a keresési minták alapján finomítja a keresési lekérdezés eredményeit, amelyek korábban ismeretlenek voltak. Alapvetően a RankBrain eredményeiben elemzi a felhasználók azonos keresési lekérdezést, és a lekérdezés követő műveleteket. Ha észreveszi, hogy sok felhasználó egy keresési eredményre vagy új keresést indít, vagy a találati listában hátrébb sorolt keresési eredményre kattint, a RankBrain relevánsabbnak fogja tekinteni, a felhasználói műveleteket és valószínűleg az új mondatszerkezeteket, szókapcsolatokat magasabb helyre sorolja.

A RankBrain nagyszerű eredményeket mutat a negatív irányultságú lekérdezések megértésében. Nagyon jól értelmezi a szinonimakat a ragozott alakokat, vagy a köztes szavakat is. Régebben a Google nem vett tudomást ezekről a szavakról. Hogy egy példával éljek, pontosan tudja, hogy a honlapkészítés, weboldal készítés, weboldalkészítés, weblapkészítés, vagy honlapok készítése összetartozik.

Gary Illyes a RankBrain mechanizmusáról így nyilatkozott:

"Alapvetően ez egy rangsoroló tényező. Ez része a mesterséges intelligenciának. Ez olyasmi, ami megpróbálja azonosítani a mintákat, és releváns eredményeket ad a látogatónak. A múltban végzett keresésekre vonatkozó adatokat vizsgálja és megpróbálja megjósolni, hogy mi felel meg legjobban egy adott lekérdezéshez.
Egy példa lehet „meg tudom verni a mario boss-t anélkül, hogy egy átjárót használnék”. RankBrain nélkül érdekes eredményeket kapunk, amelyek nem felelnek meg az igényeimnek. De a RankBrain értelmezésével olyan eredményeket adhatunk, amelyek megfelelnek a kérdésemnek."

 

Milyen lekérdezésekre vonatkozik a RankBrain?

 

2015-ben, amikor aktiválták a RankBrain-t, mindössze 15% -ban használták fel a Google keresések. 2016-ban azonban, amikor a RankBrain meglepően jó eredményeket mutatott, a Google-nak a gépi tanulási rendszerbe vetett bizalma elkezdett növekedni. Ennek ellenére, a RankBrain nem dolgozza fel az összes lekérdezést, és főként a Google számára nem egyértelmű kérdésekre specializálódott.
A nem egyértelmű keresések általánosságban Long Tail szerkezetek.

Steven Levy egyértelműen kijelentette:

"A RankBrain valószínűleg nem vesz részt minden lekérdezésben."

Tehát a válasz arra, hogy a RankBrain miért nem vesz részt az összes lekérdezés feldolgozásában, nagyon egyszerű - amikor a Google megbízik a lekérdezés jelentésében, a RankBrain-t nem találja hasznosnak. Csak akkor lép be, amikor a Google nem tudja megérteni, hogy mi a keresési kérdés.

 

Mi a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia?

 

Ahhoz, hogy jobban megérthessük a RankBrain-t, fontos, hogy megismerjék azt is, hogy mi a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia. Ezzel a kettővel kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy szorosan összefonódnak ezért gyakran félreértelmezik őket.

Dióhéjban a mesterséges intelligencia sokkal szélesebb körű fogalom, hogy a gépek képesek olyan feladatokat ellátni, amelyek általában emberi intelligenciát igényelnek, mint például a vizuális érzékelés, a beszédfelismerés, a döntéshozatal vagy a nyelvek közötti fordítás.

Amikor a gépi tanulásról van szó, ez egy mesterséges intelligencia alkalmazása, amely önállóan tanulhat anélkül, hogy kifejezetten programozná valaki. Pontosan ez a RankBrain - automatikusan megtanulja és javítja a múltbeli tapasztalatok alapján a relevanciát.

neural matching

Mi a neural matching?

 

A téma nagyon népszerűvé vált a SEO-k között, miután Danny Sullivan 2018. szeptemberében bejelentette, hogy a Google neurális egyezést kezdett használni, amely a lekérdezések mintegy 30% -át érinti.

Nem kaptunk semmilyen tisztázást az ügyben, amíg Danny Sullivan tweet üzenetben leírta, a neurális illeszkedés fogalmát:

„A neurális illesztés egy AI-alapú rendszer. A Google 2018-ban kezdte el használni, hogy megértse, hogyan kapcsolódnak a szavak a fogalmakhoz. Ez olyan, mint egy szuper-szinonim rendszer.”

Dióhéjban a neurális egyezés olyan rendszer, amely segít a Google-nak jobban összekapcsolni a szavakat a keresésekkel, hogy megkísérelje a legmegfelelőbb keresési eredményeket biztosítani.

 

Hogyan különbözik a RankBrain és a neural matching?

 

Tudva, hogy mind a RankBrain, mind a neurális egyezés mesterséges intelligencia alapú rendszerek, még mindig nagyon különböznek egymástól. A fent említett tweeteken kívül Danny Sullivan még így magyarázza a működést:

  • A RankBrain segít a Google-nak jobban összekapcsolni az oldalakat a fogalmakkal
  • A neurális összehasonlítás segít a Google-nek jobban összekapcsolni a szavakat a keresésekkel.

Mind a kettő az alapvető rendszerünk részét képezik, amelyek célja a megértés növelése."

A keresésben két különböző feladatot lát el. A neurális egyezés fő célja a lekérdezések egyes fogalmakhoz való csatlakoztatása, amit Danny Sullivan "szuper-szinonim rendszernek" nevez. Ezután a RankBrain belép a játékba, és visszaadja a legmegfelelőbb SERP-eket a régebbi felhasználói műveletek alapján. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez csak egy feltételezés, és nincsenek hivatalos észrevételek, amelyek bizonyítják, hogy helyesek vagy helytelenek a feltételezések.

Bár a RankBrain és a neurális egyezés különböző dolgokat csinál, még mindig vannak közös dolgok. Mindketten jól megértik a természetes nyelvezetet és a lekérdezések mögötti jelentést.

 

Hogyan változtatta meg a RankBrain a SEO-t?

SEO és a RankBrain

A RankBrain célja, hogy a keresést a lehető legmegfelelőbb eredményekhez kössék, a keresési szándék prioritássá vált. Ezért a RankBrain csak olyan oldalakat részesít előnyben, amelyek valóban megfelelnek a követelményeknek, válaszolnak a keresés kérdéseire, vagy átfogó információt nyújtanak a keresésben szereplő témáról. Tehát alapvetően csak akkor lesz hatékonya tartalom optimalizálás, ha az adott tartalom választ ad a keresésben feltett kérdésekre. Ezért kap nagy szerepet a keresőoptimalizálásban a tartalomspecifikus kulcsszókutatás.

Ami szintén egy jó dolog ebben, hogy végre nem kell kulcsszóismétlésekkel találkozni, hanem a SEO-t eltolja a témaspecifikusság felé.
Ez azt jelenti, hogy a RankBrain korszakban mindössze annyit kell tenni, hogy törekedjünk a tartalmak teljességre, és váljuk az adott téma szakértőjévé.

 

Hogyan lehet optimalizálni a RankBrain-t?

 

1. Írjon természetes szövegeket

A RankBrain optimalizálásra vonatkozó ajánlást Gary Illyes, a Google Webmester Trends vezetője,azt mondta:

"A RankBrain-ra való optimalizálás szuper könnyű. Természetes olvasható nyelvezeten kell megírni a tartalmakat. Próbálj meg úgy írni ami nem a gépeknek hanem az embereknek szól. Ha a keresőrobotoknak írod a tartalmakat, akkor RankBrain csak összezavarodik, és valószínűleg visszahúz. Ha írsz egy cikket, vagy egy tartalmat a weboldaladra, kérdezz meg több embert, hogy a szövegezésed természetesen hangzik-e. Ha olyan a szövegszerkezet amit a mindennapi életben használunk, akkor biztos, hogy a RankBrain számára segítség lesz, hogy jobban megértse a Google a weboldalad."

Tehát elsősorban az ajánlás a természetes szövegírásra alapul. Azonban még mindig van néhány dolog, amit szintén figyelembe kell venni a RankBrain optimalizálása során.

 

2. Mire, és hogyan keresnek a felhasználók

 

Mint már említettem, a RankBrain végső feladata, hogy a lehető legmegfelelőbb keresési eredményeket nyújtsa. Ezért nagyon fontos, hogy oldalai megfeleljenek a kívánt keresési szándéknak.
Tehát az első lépés a RankBrain optimalizálása felé, hogy próbálja megérteni a kulcsszavai mögötti keresési szándékot. Egyszerűen írja be a kulcsszavát a keresőmezőbe, majd nézze meg a Google találatokat ajánlásokat, és próbálja meg kitalálni a kulcsszavai mögötti keresési célokat.

 

3. A relevancia és a teljesség javítása

 

Valószínű, hogy néhány oldala nem egyezik meg a kívánt keresési szándékkal. Ha ez a helyzet, akkor javítania kell az oldalai relevanciáját és átfogó jellegét.
Amint már említettem, a RankBrain a kulcsszavakat a témákra irányítja. A weboldal tartalmait a lehető legszélesebb körűvé kell tennie a kapcsolódó kifejezésekkel és szinonimákkal.
SEO körökben már jól ismert program a Rank Tracker amely segítségével könnyedél elemezhető a  konkurencia TF-IDF-je.

Rank Tracker SEO elemző

4. Tartalmak ellenőrzése javítása

 

Tudva, hogy a CTR az egyik olyan dolog, amit RankBrain figyelembe vesz az oldal relevanciájának becslésénél, fontos, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy oldalaink CTR értéke ne legyen alacsony.

A weboldal életében az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási eszköz a Google Search Console.
Segítségével kikeresheti, melyik menüpontja, tartalma produkál alacsony CTR-t, és el tudja kezdeni a tartalom fejlesztést.

 

Következtetés

 

Amit biztosan tudunk a Google folyamatosan változó algoritmusairól az, hogy soha nem maradnak azonosak hosszú ideig. A RankBrain folyamatosan tanul és változik, így az egyetlen helyes dolog, hogy írjunk a látogatóinknak tartalmakat, és ne a keresőknek. Legyen a tartalom releváns, minden kérdésre válaszoló naprakész.




Az Ön sikere, a mi sikerünk is...

Letisztult, egyedi, reszponzív, korszerű megjelenésű weboldal készítés egyedi CMS rendszerrel.

Keressen minket bizalommal.

Árajánlatkérés