5 tipp a hatékony keresőmarketinghez

A hazai vállalatok is egyre kezdik felmérni az Internetes hirdetés lehetőségét. Szerencsére egyre több jó és hatékony website-ot, hírlevelet, illetve egyéb online megjelenést látok. A keresőmarketinget viszont egy speciális területnek tartom, így ebben a cikkben ehhez a hirdetési formához fogok olyan tippeket adni, amelyek a mindennapi gyakorlati munka során is eredményesen alkalmazhatóak.

A keresőkkel kapcsolatos hirdetési tevékenység rendkívül vonzó azon vállalatok számára, akiknek fontos, hogy a megjelenésre kifizetett összeg ne legyen magas, illetve a lehető legjobban megtérüljön. A keresőhirdetések (PPC hirdetések) ideális esetben rendkívül jó ár/értékkel rendelkeznek, ezen kívül kattintás alapú elszámolás jellemzi őket, tehát a hirdető cég csak azok után az érdeklődők után fizet, akik konkrétan érdeklődnek az adott termék vagy szolgáltatás iránt.

Éppen a fenti előnyökből kifolyólag hazai kkv-s cégek körében is terjed ez a fajta megjelenés, viszont van pár olyan „árnyoldala” is, amivel már kevesebben vannak tisztában. A keresőmarketing az online hatékonyságnövelés apró szelete, melynek profitteremtő üzemeltetéséhez speciális ismeretek szükségesek, ezek nélkül sok esetben a megjelenés nem más, mint egyszerű pénzkidobás. Mivel a hirdetés kulcsszavak „megvásárlásával” történik, a szövegek megfogalmazása mellett a kulcsszavak kiválasztása is egy olyan részfolyamat, amely sok hibalehetőséget rejt magában.

A következőkben ennek megakadályozása érdekében mutatom be azt az 5 tippet, amik önmagukban ugyan nem jelentenek 100%-os hatékonyságrobbanást, de segítségükkel egy keresőmarketing kampány hatékonysága nagyban növelhető.

Tipp 1: A hirdetési szöveg megfogalmazásánál fel kell keltenie az olvasók érdeklődését azért, hogy az olvasást kattintás is kövesse. Ennek érdekében azt ajánlanám, hogy egyszerűen közölje a felhasználókkal, hogy mit vár tőlük! Az úgynevezett Call to Action reklámszövegírás pontosan amiatt hatékony, mert sokkal jobb kattintási aránnyal rendelkezik, mint a termékbemutató „társai” . Egy érdeklődő jobban ösztönözhető akkor, ha a termék vagy a szolgáltatás mellett világos utasításokat is kap arra vonatkozóan, hogy mit kellene tennie.

Példának okáért, ha az Ön cége online webáruházat üzemeltet, és szeretné növelni az értékesítést mondjuk televízióból, akkor egy „sokféle TV csak nálunk olcsón” szöveg helyett célszerű a „Válasszon több, mint 300 fajta akciós televízióink közül!” típusú megfogalmazást használni.

Tipp 2: Alkalmazzon a szövegben Geo targetálást! Használja ki maradéktalanul a rendelkezésre álló helyet, ha például a hirdetésbe beírja a várost is ahol cége elérhető, akkor már szűkített a célcsoporton, hiszen még az érdeklődők közül is csak azok a felhasználók fognak kattintani, akiknek a földrajzi elhelyezkedés is megfelel. Ezzel elősegíthető, hogy az egy érdeklődőre jutó hirdetési költség még kedvezőbb legyen.

Tipp 3: Használjon minél pontosabb kulcsszavakat! Egy kkv-s vállalat a legtöbb esetben nem engedheti meg magának, hogy márkázásra költsön, a gyakorlatban a fő cél inkább a marketing költségek megtérülése, és a többletprofit elérése. Ennek érdekében a keresőmarketingnél nem az az elsődleges cél, hogy a hirdetés sokszor megjelenjen, hanem, hogy minél többen kattintsanak azok közül az érdeklődők közül, akik találkoznak vele.

Ha Ön tisztában van a célcsoportja internetezési szokásaival, akkor célszerűbb minél szűkebb szegmenst megcéloznia. Példának okáért, ha egy vállalkozás mobiltelefonokat forgalmaz, akkor a szimpla „nokia” kulcsszó helyett célszerűbb a pontos típusszámot megjelölni, mondjuk „nokia 6500”.

Tipp 4: Használjon kulcsszavak a hirdetési szövegben! Tovább növelhető egy kampány hatékonysága azzal, ha a megvásárolt kulcsszavakra megjelenő hirdetés szövege tartalmazza is azokat. Az érdeklődők navigálása ezáltal tökéletesíthető, ugyanis ha az általuk keresett kulcsszavakat megtalálják a hirdetési szövegben, valamint az érkezési felületben is, akkor minden lépcsőfokkal közelebb érzik magukat az általuk keresett megoldáshoz.

Tipp 5: Készítse fel az értékesítésre az „érkezési felületet”! Minden keresőmarketing hirdetés tartalmaz egy olyan webes felületet, ahová az érdeklődők a kattintást követően kerülnek. Ez az úgynevezett landing oldal, ami a legtöbb esetben a cég weboldalának egy aloldala, vagy egy külön erre a feladatra elkészített felület. Ha a maximális hatékonyság elérése a cél, akkor válassza az utóbbi megoldást, ugyanis egy termék vagy egy szolgáltatás online értékesítésénél a hirdetési szöveg megfogalmazása az esetek nagy részében más stílust kíván, mint a céges weboldal szövegezése. Míg a keresőmarketing hirdetés felkelti az érdeklődést, addig a landing oldal rendelkezik annyi lehetőséggel, hogy el is tudjon adni, emiatt célszerű az érkezési felületet úgy megszerkeszteni, hogy csak erre a feladatra koncentráljon!




Az Ön sikere, a mi sikerünk is...

Letisztult, egyedi, reszponzív, korszerű megjelenésű weboldal készítés egyedi CMS rendszerrel.

Keressen minket bizalommal.

Árajánlatkérés